Jeg er ny andelshaver

Guide til nye andelshaver –

Hvad skal du huske, hvor finder du svar og hvem kan du kontakte?

Først og fremmest: Velkommen til AB Vennelyst! En andelsforening er ikke en lejebolig, men en fælles forening, hvor vi alle hæfter og driver ejendommen sammen. Det er en bygning, som du ejer sammen med resten af foreningen. Vi har alle en stor interesse i at passe på vores ejendom og behandle den godt.

For at du kommer godt ind i foreningen, har vi her lavet en huskeliste til dig som ny andelshaver


HUSKELISTE

  • Tilmeld dig et energiselskab – f.eks. Ørsted, Sydenergi eller lignende. (Der er frit valg af el og det er derfor dig som kunde der skal vælge din leverandør. Vælger du ikke leverandør vil foreningen modtage fakturaen for dit el. Fakturaen vil blive sendt videre til dig som andelshaver plus et gebyr for håndteringen af sagen)
  • Hils på dine naboer – Det er vigtigt at du starter godt ud med dine naboer – Støj forplanter sig let til naboerne, når du flytter ind og det er derfor vigtigt at du afstemmer forventninger og fortæller lidt om dine planer og lidt om hvem du er.
  • Søg om tilladelse til ombygninger – Husk at du skal søge tilladelse til at foretage forandringer i lejligheden – læs mere om det her
  • NavneskilteBestil navneskilte her og husk at lav dit postkassenavneskilt med det samme. Fremgår dit navn ikke af postkassen vil posten blive returneret.
  • Sæt dig ind i foreningens regler – Læs husordenen. Det er vigtigt at du kommer godt fra start og ikke starter med at bryde foreningens regler. Sæt dig derfor ind i reglerne. Husk at du altid er velkommen til at spørge.

Hjælp bestyrelsen

Har du lyst til at gøre en forskel? – hjælpe med at gøre foreningen bedre – Ta kontakt til administrator eller bestyrelsen. Ideer og drivkraft til at få projekter gennemført er altid velkommen.


Hvem kan du kontakte

Holdet bag AB Vennelyst hos Cobblestone hjælper gerne hvis du har spørgsmål.  Se hvem holdet er på forsiden

Alle praktiske spørgsmål skal ske til viceværten – det gælder f.eks. hvis du ikke har varme i lejligheden, hvis porten ikke virker eller hvis der er placeret ting på fællesareallet.  Du kan indberette en opgave let til viceværten her.

Du kan altid finde kontaktoplysninger i opgangen og under kontakt siden – klik her